Ergebnis 1 bis 8 von 8

Thema: Falcon Developer Handbuch???

  1. #1
    Peach ist offline Registrierter Benutzer
    Registriert seit
    Oct 2002
    Ort
    Irgendwo
    Beiträge
    2

    Frage Falcon Developer Handbuch???

    Hallo Leute!

    Suche verzweifelt eine Lektüre über Falcon und EIB Verbindung via Visual Basic! Kennt jemand ein gutes Buch?

    Wäre für jeden Tip dankbar!

  2. #2
    gamma ist offline Registrierter Benutzer
    Registriert seit
    Mar 2002
    Ort
    odenwald
    Alter
    63
    Beiträge
    168

    Reden

    Hallo Paech,
    Buch kenne ich da auch keins.
    Aber wieso schaust du dir nicht die Beispiele
    in der Falcon Developer Demo an?
    Da sind auch VB Beispiele dabei.

    PS: trotzdem bin ich kein begeisterter Falcon Fan.

    Grüsse von Gamma!

  3. #3
    Peach ist offline Registrierter Benutzer
    Registriert seit
    Oct 2002
    Ort
    Irgendwo
    Beiträge
    2

    Falcon?!?!

    Hallo Gamma!

    Danke für deine Info!
    Warum arbeitest du nicht mir Falcon?

    Ich habe mir die Beispiele angesehen, sind eigentlich leicht aufgebaut!
    Jedoch, sobald ich 1-Bit Wert zu div. Geräten schicke, kommt die Meldung das jenes Gerät nicht auffindbar ist oder so. Bei ein paar Geräten funktioniert alles, bei ein paar hingegen bekomme ich nur Fehlercode 0 zurück und es passiert nix, und bei ein paar kommt die Fehlermeldung das er es nicht findet!

    Gibt es etwas anderes wie ich EIB mit Visual Basic ansteuern kann?

    Gruss
    Peach

  4. #4
    Registriert seit
    Apr 2002
    Beiträge
    51
    Hallo Peach,
    meines Wissen nach gibt es keine andere Möglichkeit.
    Bei Schlaps&Partner soll es noch ein Softwaremodul geben.
    mfg
    Bits&Bytes

  5. #5
    Registriert seit
    Aug 2001
    Ort
    Brussels - Belgium
    Beiträge
    369

    Rotes Gesicht

    There gentlemen,

    for Falcon, we have opted for providing every possible information within the Falcon Help-files. They are - in my humble opinion - already quite complete - but are of course updated when needed. In short, if it's not in the Falcon Help-file, you may not find it elsewhere.

    Please note: Falcon is a "plain" COM component with an automation interface. It's not the intention of Falcon Help-files to explain programmers how to use a COM component or how to use an automation server. About THAT ... there are lots of books.

    To help you: if you're a licensed Falcon user, you can describe what happens and we'll look for the problem. (It's odd that you get a message about a device not responding when sending a message on a group... ) Very good is always, just like with any problem with any EIB software (not only ETS) to see what happens on the bus.

    Best regards,
    Mr. Steven De Bruyne
    System Department - KNX Association

  6. #6
    Registriert seit
    Aug 2001
    Ort
    Nürnberg
    Alter
    59
    Beiträge
    616

    Falcon

    BTW, is it possible to purchase just a RunTime Falcon for EUR 25,00 (or, 5 minimum für 125 EUR), or is it necessary to purchase the developer version before?

    Since I do know how to use COM interfaces, I see no need to spend 1200 EUR for some developer code...

  7. #7
    Registriert seit
    Aug 2001
    Ort
    Brussels - Belgium
    Beiträge
    369

    Rotes Gesicht

    No.

    Falcon run-time licenses are fees that somebody pays for each copy of a software sold that is based on Falcon and can thus only be obtained in combination with a Falcon Developer license.

    Also using an existing installed Falcon on a machine will not help due to the "per-client" license concept.

    There are today no concepts for cheaper "small or single project" Falcon licenses. Question noted however.
    Mr. Steven De Bruyne
    System Department - KNX Association

  8. #8
    Registriert seit
    Aug 2001
    Ort
    Nürnberg
    Alter
    59
    Beiträge
    616
    Thank you. I wouldn't sell any software built with Falcon, I would just use it for my own installation here in my home office. And 1200 EUR is way too expensive for this.

    A low-cost "SOHO version" (perhaps with no support, no upgrades, no handbook etc., as with "Demo ETS") would be definitely worth thinking about.

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)

Lesezeichen

Lesezeichen

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •